Publikationen des Teilprojekts A05

Publikationen filtern
Die 10 aktuellsten PublikationenWeitere finden Sie über die Filter oben.

Dobbins, Michael; Martens, Kerstin; Niemann, Dennis; Vögtle, Eva Maria, 2022: The Bologna Process as a Multidimensional Architecture of Policy Diffusion in Western Europe, in: Jungblut, Jens; Maltais, Martin; Ness, Erik; Rexe, Deanna (Hg.), Comparative Higher Education Politics: Policymaking in North America and Western Europe, Cham: Springer, (im Erscheinen)

Krogmann, David, 2021: Regional Ideasin International Education Organizations: The Case of SEAMEO, in: Martens, Kerstin; Windzio, Michael (Hg.), Global Pathways to Education. Cultural Spheres, Networks, and International Organizations, Cham: Palgrave Macmillan

Niemann, Dennis, 2021: International Organizations in Education: New Takes on Old Paradigms, in: Martens, Kerstin; Windzio, Michael (Hg.), Global Pathways to Education. Cultural Spheres, Networks, and International Organizations, Global Dynamics of Social Policy, Cham: Palgrave Macmillan

Martens, Kerstin; Niemann, Dennis, 2021: Lost in Translation? Local Governance and Policy Responses to International Large Scale Assessments, in: Wilmers, Annika; Jornitz, Sieglinde (Hg.), International Perspectives on School Settings, Education Policy and Digital Strategies. A Transatlantic Discourse in Education Research, Leverkusen: Barbara Budrich, S. 171 - 181, doi:10.3224/84742299, Link (Stand: 09.09.2021)

Martens, Kerstin; Windzio, Michael, 2021: Isomorphism, 'Cultural Spheres' and Education Systems: A Brief Summary and Concluding Remarks, in: Martens, Kerstin; Windzio, Michael (Hg.), Global Pathways to Education. Cultural Spheres, Networks, and International Organizations, Global Dynamics of Social Policy, Cham: Palgrave Macmillan, S. 285 - 302

Mossig, Ivo; Windzio, Michael; Besche-Truthe, Fabian; Seitzer, Helen, 2021: Networks of global social policy diffusion. The effects of culture, economy, colonial legacies, and geographic proximity, in: Windzio, Michael; Mossig, Ivo; Besche-Truthe, Fabian; Seitzer, Helen (Hg.), Networks and Geographies of Global Social Policy Diffusion. Culture, Economy and Colonial Legacies, Global Dynamics of Social Policy, Global Dynamics of Social Policy, Cham: Palgrave Macmillan, (im Erscheinen)

Besche-Truthe, Fabian; Seitzer, Helen; Windzio, Michael, 2021: Global 'Cultural Spheres' and the Introduction of Compulsory Schooling around the World, in: Nullmeier, Frank; González de Reufels, Delia; Obinger, Herbert (Hg.), International Impacts on Social Policy. Short Histories in a Global Perspective, Cham: Palgrave Macmillan, (im Erscheinen)

Besche-Truthe, Fabian; Biesenbach, Rebekka, 2021: Umgang mit queeren Jugendlichen und Bewusstsein für die Herausforderungen queerer Kinder und Jugendlicher im BDKJ am Beispiel der KjG, in: Nora Warrach (Hg.), Sexualitäten und Geschlechtsidentitäten in der Migrationsgesellschaft. Reader für Multiplikator:innen in der Jugend- und Bildungsarbeit, Düsseldorf: Informations- und Dokumentationszentrums für Antirassismusarbeit e. V. (IDA), S. 95 - 98, Link (Stand: 03.09.2021)

Windzio, Michael; Besche-Truthe, Fabian; Seitzer, Helen, 2021: Historical Education System Data (HESDat), SFB 1342 Technical Paper Series/12/2021, Bremen: SFB 1342, Download PDF

Die 10 aktuellsten PublikationenWeitere finden Sie über die Filter oben.