Publikationen

Publikationen filtern
Die aktuellsten PublikationenWeitere finden Sie über die Filter oben.

Niemann, Dennis; Martens, Kerstin, 2018: Soft Governance by Hard Fact? The OECD as a Knowledge Broker in Global Education Policy, in: Global Social Policy, 18 (3), S. 267 - 283, doi:10.1177/1468018118794076, 23.08.2018, Link (Stand: 24.10.2019)

Niemann, Dennis; Hartong, Sigrid; Martens, Kerstin, 2018: Observing local dynamics of ILSA projections: a comparison between Germany and the U.S., in: Globalisation, Societies and Education, 16 (5), S. 596 - 608, doi:10.1080/14767724.2018.1531237, 09.10.2018, Link (Stand: 24.10.2019)

Dobbins, Michael; Niemann, Dennis; Martens, Kerstin, 2018: The Centralization and Decentralization of Higher Education Policy in Germany and Switzerland, in: Publius: The Journal of Federalism, 48 (4), S. 607 - 635, doi:10.1093/publius/pjy005, 30.03.2018, Link (Stand: 24.10.2019)

Martens, Kerstin; Niemann, Dennis; Teltemann, Janna, 2017: PISA and its consequences: Shaping education policies through international comparisons, in: European Journal of Education, 52 (2), S. 175 - 183, doi:10.1111/ejed.12220

Martens, Kerstin; Niemann, Dennis; Teltemann, Janna, 2016: Effects of International Assessments in Education - A Multidisciplinary Review, in: European Educational Research Journal, 15 (5), S. 516 - 522, doi:10.1177/1474904116668886

Bieber, Tonia; Martens, Kerstin; Niemann, Dennis; Windzio, Michael, 2014: Grenzenlose Bildungspolitik? Empirische Evidenz für PISA als weltweites Leitbild für nationale Bildungsreformen, in: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 17 (Suppl. 4), S. 141 - 166, doi:10.1007/s11618-014-0513-6, 10.07.2014

Die aktuellsten PublikationenWeitere finden Sie über die Filter oben.